Értem én, újítunk. Viszont arra rájöhettek volna már, hogy az emberek befogadóképessége igencsak behatárolt… Kezdjük ott, hogy nekem elsőre le sem esett (még másodikra sem), hogy ez egy női parfüm-reklám… Mert ahhoz valahogy túl sok volt benne a tesztoszteron – vagyis igazából nem, mert olyan szöveget adtak Brad Öregen Is Mindenki Ideálja Pitt szájába, hogy attól is elment a kedvem, hogy esetleg a hangot levéve végignézzem újra. Azóta ahogy kell, bejárta a sajtót, kis háborgás, értetlenkedés, de beszéltek róla, tehát siker (?). Sőt, picit mémesíteni is akarták, bár ne tették volna (0:19-től), akad viszont viccesebb próbálkozás is. Miután felhomályosítottak, hogy ez AZ a Chanel No. 5, akkor elgondolkodtam, hogy akkor a szöveg szerint ez a szegény Pitt, ahová csak ment, ez az illat mindenütt ott volt – tehát vagy követte valaki (hoppá) vagy pedig minden nő, akivel/után járt, ezt viselte, amitől az illat exkluzivitása kap kérdőjelet. Nem tudom, pontosan mi okból, de december legvégén még jónősítették is a szpotot, de ez is csak olyan, mint pénztártól való távozás után blokk nélkül reklamálni: lehet, de sokra nem megy vele az ember. Sebaj, úgysem volt még elég olyan reklám, ahol Pitt seszínű ingben áll egy alufóliával bevont szobában, és néha a szemébe világítanak. Pipa!
Mutatok sokkal jobbat, szintén Chanel, szintén No. 5, szintén egy ikontól.
Hosszú a szpot, de érdemes végignézni. Két legenda összefonódásáról szól, és ezt minden verbális és nonverbális eszközzel érzékelteti anélkül, hogy kifejezetten erőltetettnek tűnne. Mert mit akar a No. 5? Tudatni, hogy olyan nők viselik, akik egyéniségek, mert 1952-ben is megtehetik, hogy nem csak meztelenül alszanak, de erről beszélnek is, akik különlegesek, érdemesek a világ figyelmére. Ehhez az illathoz fel kell nőni, és ezért szeretne mindenki No. 5-ot. És lehet, hogy a nők utólagos bevágása a szpotba ezt hivatott szimbolizálni, nekem azonban ez az érzés még mindig hiányzott a Pitt-videóból.