2011.10.20.
07:00

Írta: catscradle

A bűnbeesés anatómiája

 

 

Kevés dolog létezhet a világon, ha egyáltalán van ilyen, ami jobb a szexnél. Az előző posztban megállapítottuk, hogy a Schweppes biztosan nincsen közöttük. Ez így rendben is volna, de mit tehet az ember, ha partnert szeretne találni? Nézzük csak meg, hogy a férfiak hogyan is állnak ezzel, addig sem kell foglalkozni a magunk problémáival. Az Axe mindig is híres volt arról, hogy a könnyű hódítással és a szexszel hozza összefüggésbe termékeit.

 

Ebben a reklámban viszont az eddigiekkel ellentétben nem direkt módon kerül elő a szex, inkább egy régi történetet húz elő az angyalok dilemmájával. Az égen keringő angyalok az egyhangúság és a véget nem érő monotonitás közepette belekóstolnának az emberek mindennapjaiba az érzelmek, a szerelem átélésével, akár lemondva a halhatatlanságról is ezért. A bűnbeesés, a társadalmi normákból való kilépés mindig izgalmas, de itt nem igazán éri el a célját a hangsúlyok eltolódása miatt: a férfi, aki a főszereplő kellene hogy legyen, csak áll a motorja mellett, idiótán mosolyog és láthatóan nem tud mit kezdeni a helyzettel. Itt nem ő van a középpontban. Hogyan hihetné el az ezt látó férfiember, hogy ez valóban miatta történik?

 

Mindezektől függetlenül be kell vallani, hogy a kivitelezés kiemelkedően igényes és kidolgozott. Mintha a készítők is érezték volna, hogy az egyszerű történetnél több kell. A részletek teljes mértékben a helyükön vannak: hangulatos olasz kisváros tipikus és mesterien kiválasztott karakterekkel: az utcán lézengő, nagy kék szemekkel bámuló kisfiú, a temetésen síró nénik, az atlétás-nyakláncos taxisofőr, a patáliát csapó háziasszony, a veterán maffiafőnök. A mediterrán kaotikus báj általában mindenkit lenyűgöz, ezt pedig maximálisan ki is használják. Ráadásul köztudottan itt a legmagasabb az egy négyzetkilométerre jutó jópasik aránya, amit láthatóan az angyalok is megerősítenek. Mégsem csak férfiaknak szól ez a reklám? Talán semmi köze az egészhez az Axe-nak.

 

Igazuk lehet abban, hogy a fiatal kamasz és 20-as évei elején járó célközönség vágya, hogy temérdek angyal heverjen a lábai előtt – de hogy mi jön ezután, az lényegtelen. Pedig egyáltalán nem az. A szép szárnyas lényekkel bánni is tudni kell, mert különben átrepülnek egy érettebb, Old Spice-t használó fickóhoz. Utána már fújhatják.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://admission.blog.hu/api/trackback/id/tr103316683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ingénue 2011.10.20. 22:22:23

Próbáltam felidézni olyan női dezodor reklámokat, amik a szexre épülnek, illetve arra, hogy a dezodorral tuti be lehet pasizni... Nos, nem jutott eszembe. Nem véletlen, a nőknek nincs szükségük dezodorra ahhoz, hogy elcsábítsák a férfiakat. :)

Babette · http://admission.blog.hu 2011.10.20. 22:28:08

@Ingénue: igen, mert a női dezodorok mindig arról szólnak, hogy nehogy véletlenül büdös legyél (de tényleg, SOHA, falmászás közben sem), viszont a női parfüm reklámok szinte mindig a csábítással operálnak

Ingénue 2011.10.20. 22:31:33

@Babette: Na, meg mivel szeretnék megfogni a nőket? Hogy a dezodorod már nem sárgítja be a fehér pólódat, és nem hagy fehér foltot a feketén. Azaz, "Hé, csajszi, az én dezodorommal kevesebbet kell mosnod!"
süti beállítások módosítása