2011.10.17.
07:00

Írta: Ingénue

Miért, mire számítottál?

 

 

Mielőtt elkezdenénk a reklámmal foglalkozni, ismerkedjünk meg egy kicsit a márkával. A Schweppes története 1783-ig nyúlik vissza, amikor is Jacob Schweppe először készített szénsavas vizet. A márka talán leghíresebb üdítője az Indian Tonic Water 1870-ben született meg, amikor is rájöttek, hogy az indiai angol gyarmatosítók által kevert, keserű narancsot és kinint tartalmazó víz (amit a malária ellen fogyasztottak), tulajdonképpen finom. A márka mindig is az érzékiséggel, az eleganciával reklámozta önmagát. Így jutunk el napjainkhoz, amikor is Uma Thurman mosolyog ránk a plakátról a Schweppes új arcaként.

Valljuk be, ez a reklámfilm eléggé megosztja a közönséget. Igaz, nálunk, Magyarországon egy igencsak lerövidített verziója került adásba, ez mégsem magyarázza a fogadtatást. Hogy mire is számítottak a reklám készítői, mikor elkészítették a 2011-es Schweppes reklámot? Megkíséreltem kitalálni:

Talán arra számítottak, hogy a nagyon híres Hollywood-i színésznő a siker záloga. Az emberek hajlamosak a számukra szimpatikus „modelleket” követni, és kinek ne tetszene Uma Thurman? Ha azt látjuk, hogy Uma szereti a Schweppes-t, sok mindenkinek jön meg a kedve a Schweppes fogyasztásához.

Azt is hihették, hogy a schweppes-szex szójáték vicces…

Esetleg arra gondoltak, hogy mivel a szép nő látványa mindenki számára „jutalmazó”, ez a tuti az emberek megszólításában. Viszont felmerül a kérdés, miért nem fiatalabb, vonzóbb nőt választottak? Hollywood-ban annyi van belőlük, mint égen a csillag. Talán ezzel is üzenni szerettek volna, hogy az érettebb korosztályból választottak? (A Schweppes Uma karizmájával és sármjával indokolja választását. )

Jól tudják a készítők, hogy szexszel szinte minden eladható, valahogy bele kellett csempészni az erotikát a reklámba. Esetleg ettől tűnhet olyan erőltetettnek a szóvicc. Ugyanis azt látjuk a reklámban, hogy Uma kéjesen meséli az interjú készítőjének, hogy igaz a pletyka, ő minden pillanatban kívánja a Schweppes-t, otthon is, néha még a taxiban is. Így jogos az interjút készítő felvetése, hogy nem inkább a szexre céloz? Uma felháborodottan utasítja vissza a kérdést, naná, hogy a Schweppes-re gondolt. A Schweppes jobb, mint a szex? Talán ez az, amiben oly sok ember nem ért egyet a reklámmal…

Szólj hozzá!

Címkék: schweppes uma thurman

A bejegyzés trackback címe:

https://admission.blog.hu/api/trackback/id/tr753305044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása