Sör, megint. Ezúttal egy Belgiumban felvett, viszonylag friss videón akadt meg a szemem. A Carlsberg kreatívjaira nem lehetett eddig sem panaszunk, számos szórakoztató alkotással örvendeztették meg a közönséget, legyen az új lakótársas, vagy temetés-gyanús.
Jelen szpotjuk szakít a hagyománnyal, és a meglepetés erejére épít. Egy motorosokkal dugig tömött moziterembe eresztenek be gyanútlan párokat, akik – szerencsétlenségükre? – az utolsó két jegyet vették meg a kasszában. Az ő belépéskori döbbenetüket kapták lencsevégre az alkotók, amely többnyire rövid hezitálás után a terem elhagyását eredményezte. (Margóra: sok esetben a pár pasi tagja fúj visszavonulót!) A valódi meglepetés azonban azokat érte, akik végül elfoglalták az utolsó két helyet – a tetovált muksók ugyanis vad tapsvihar közepette két sört adnak át a kísérlet résztvevőinek.
A hazai reklámok között is volt hasonló: akkor egy mosóport igyekeztek a statiszták valódi érzelmeinek felhasználásával eladni. Minél életszerűbbnek tűnik az érzelem, annál hatásosabb lesz a reklám – márpedig mi lehet valódibb a valódinál?
Amellett, hogy remekül használja ki az érzelmek hatását, a film egy komoly előítéletre is felhívja a figyelmet, két legyet ütve egy csapásra. Mert igenis jutalmazó lehet leküzdenünk a sztereotípiákat – lehet, hogy gyakrabban kellene vele próbálkoznunk.