Két reklám, szinte egyforma forgatókönyv. Az egyik pont arról szól, a másik csak felhasználja azt. A melegházasságot. Nyilván nem magyar filmek.
A GetUp! filmje az érzelmekre játszik, a végén esik csak le a tantusz, addig mindenki csak a hagyományosban gondolkodik, és pont a végső fordulat miatt hatékony a film: ha fel se tűnt, hogy ez a film nem arról szól, ami számomra normális, akkor lehet, hogy a homoszexuális kapcsolatok is pont olyan normálisak, mint a heteroszexuálisak. Szerintem nagyon hatékonyan közvetíti ezt az üzenetet.
Ezzel szemben a Twingo reklámja már nehéz ügy. A szándék világos: új idők, új Twingo, apa meg apa jól mutat majd az új kék autóban. Itt nem a komolyan meglepő fordulattal próbálnak meg élni a készítők, hanem a viccesen meglepő fordulattal, ami a bilikék autóban, kisgyerekkel a karjukon távozó melegek képével együtt szinte már bántóan sztereotipikus. Szerintem itt most nem sikerült eltalálni a célt. Megbotránkoztatáshoz kevés, elgondolkodtatáshoz még kevesebb, talán egy mosolyt megér, liberálisabb érzelműektől némi felháborodást, de hogy Twingot keveset fognak eladni vele, abban szinte biztos vagyok.
Úgy tűnik, népszerűek az ilyen témájú reklámok mostanában. Szerintetek megjelenhet Magyarországon bármi hasonló? Van rá esély, vagy nem tart ott a társadalmunk, hogy főműsoridőben melegek házasodjanak a tévében?