Egy ideje már csak pozitív posztokat írok, kezdett bennem felborulni a jin és a jang, úgyhogy most muszáj ismét elővennem a kritikus énemet… egy pillanat… meg is van, ez nem volt nehéz feladat, így gyorsan összeszedtem nektek egy csokrot azokból a „kedvenc” reklámjaimból, amikben a gyártó házhoz megy, sőt, egyenesen megszállja a lakókat egy-egy termék bemutatása végett, biztosan tudjátok, mikre gondolok. Amikor a calgonos pasi rád ront a fürdőszobádban, hogy közölje, a víz kemény, és emiatt tönkre fog menni a mosógéped. Ezen reklámok sajátja, hogy szinte kizárólag takarítószerekről szól, nem is tudom, láttam-e már másféle termékről ilyen reklámot. Most kivételesen nem állítok fel rangsort a reklámok között, mert annyira jó mindegyik, hogy képtelen lennék rá. :)
A reklámszakmában rendkívül fontos a fogyasztók ismerete. Csak így érhetik el a célközönséget, és csak így tudják őket meggyőzni. Már többször is kiemeltük a megfelelő figyelemfelkeltés és a meggyőzés szerepét a reklám sikerességében. A meggyőzés egyik módja, ha egy terület szakembere próbál minket észérvekkel meggyőzni. Úgy gondolom, az összes fogyasztólátogatásos reklám erre hajaz, a gyártó képviselője a szakember, aki a szemünk láttára bizonyítja saját termékének hatékonyságát. Az ötlet önmagában kiváló, azonban a kivitelezés hagy hiányosságokat maga után. Egyik-másik reklám inkább röhejessé teszi a márkát, mintsem sikeressé.
Talán pont emiatt képtelenség ehhez hasonló magyar reklámokra lelni az interneten, emiatt csak kissé vegyes vágott csokrot tudok prezentálni nektek külföldi és magyar reklámokból.