2012.03.15.
07:00

Írta: catscradle

Sárga+Kék=Zöld életérzés

 

Ma, nemzeti ünnepünkön sokan vonulnak majd az utcákon, de biztos vagyok benne, hogy a forradalom elmúltával, visszatérve a szokásos kerékvágásba, budapestiek százai döntenek majd teljes természetességgel amellett, hogy a hétvége egyik programja az IKEA-ba látogatás legyen. Érdekes, hogy a svéd üzletlánctól egyáltalán nem idegen az utcai hangulat sem.

 

A lakberendezési áruház ugyanis gyakran használ köztéri, interaktív reklámozó felületeket. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen a progresszív, kreatív hirdetési stílus könnyen illeszthető az üzletlánc fiatalos, humanista, skandináv egyszerűségben ötletességre törekvő profiljába. A közvetlenség, a hagyományos környezetbe való betolakodás nem illik ugyan az északi népekről alkotott, jól felépített sztereotípiába, a fiatal, városi értelmiségi célközönség elérése azonban nagyon is érthetővé teszi ezt az irányt.

Az ambient kategóriába tartozik a marketingben minden olyan bennünket körülvevő, nem hagyományos reklámfelület, amely a fogyasztót a saját környezetében befolyásolja nem várt módon és formában. Ha láttunk már egy-két ütős ambient hirdetést, könnyen hajlunk arra, hogy főnyereménynek, minden helyzetben hatásosnak és használhatónak tekintsük. Közben azért hümmögve hozzátéve azt, hogy persze azért tudni, azt kell hozzá. Ezzel nem kerülünk közelebb a hatásmechanizmus megértéséhez, ráadásul azt sem vesszük figyelembe, hogy mint minden eszköznek, ennek is lehetnek árnyoldalai.

A meglepetés, a játékosság önmagában is jutalmazó értékű, ezért is hatásos egy reklámozott termékkel összekötni. Ugyanakkor veszélyes lehet, hiszen ha túl erőteljes a hatás, elnyomja a márkával való kapcsolatot, tehát csak azt jegyezzük meg, hogy milyen cool, de hogy mit reklámoz…mit is… Ezért főleg olyan széleskörűen ismert, sokak által szeretett brandeknek célszerű ezt az eszközt alkalmazni, ahol nem sikkad el a név és ahol nem fenyeget az a veszély, hogy a szélesebb közönséghez való kiszólás nyomán a célközönségből veszítsenek. Az IKEA természetesen ezt megteheti, hiszen a brandek elit csoportjába tartozik: Lovemark.


Szólj hozzá!

Címkék: ambient ikea

A bejegyzés trackback címe:

https://admission.blog.hu/api/trackback/id/tr734317369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása