Az újévben első posztomat egy összefoglalóval kezdem. Összeállítottam egy listát olyan 2011-es reklámokról, amiket (szépen szólva) nem szívesen látok a tévében. Felhívom a figyelmeteket, hogy a reklámok egyenként is megviselik az embert, az egymás utáni megtekintésük káros lehet az egészségre! J
A 10. helyen a világ legvonzóbb pasija, akiért minden nő lecserélné a pasiját, de az illatát mindenképp. Kitaláltátok már? Igen, az Old Spice-ról van szó! Nálam tavaly ő vitte a pálmát, de mint látjátok, több elviselhetetlenebb reklámot is mögé helyeztem. Ez azért van, mert ebben a reklámban találhatunk pozitívumokat is a reklámkészítést nézve (ha jobban megvizsgáljuk).
A 9. helyen álló reklám szerintem nagyon vicces lett, és ez a Kinder tejszelet reklám. Ha jó a kedved, üsd a tenyered! Ha ötletre vágysz, üsd a tenyered! Köztünk vagy és jó a kedved, másoknak is mutasd ezt meg: ha jó a kedved, üsd a tenyered! A készítőknek minden bizonnyal jó kedvük volt, de az ötlet nem jött. J
A 8. helyen az érzéki élményt nyújtó Schweppes áll. A tavalyi koncepció alapján híres hollywoodi sztárok bizonygatják nekünk, hogy nincs jobb dolog a világon a Schweppes-nél. Nos…így sikerült.
A 7. helyezett nálam a Milka tehén, aki arra bátorít minket, hogy merjünk gyengédek lenni, de nem jó a társas játékokban sem. Nekem sokkal jobban tetszett, amikor a medve és a mormota leskelődtek be az ablakon. Kissé amerikai szagú a reklám, gondolok itt a best practice elvre. Miért kell egy tehénnek bármiben is jónak lennie? És miért ezzel reklámoznak egy finom csokoládét?
A 6. helyen egy rendkívül idegesítő reklám áll: Always. Ehhez inkább nem fűznék szavakat.
Az 5. helyen a Tic Tac reklám áll. Ez az új kampány rosszabb, mint eddig bármelyik. Sajnos többet is készítettek belőle, és esküszöm, némelyiket nem is értem.
A 4. helyezett a szivárványt csipegető zsiráfot fejő hippie. Külföldön komoly reklámkampánya van a Skittles-nek, hozzánk ez az egy reklám jutott be…
A dobogó alján a baktériumok állnak. A Domestos Magyarország első számú tisztítószere… De nem a reklámjai miatt. Ennek egyszerű oka az, hogy a Domestos volt az első a piacon, aki azt állította magáról, hogy elpusztítja a baktériumokat.
Az ezüstérmet Tibi, a kakaóbab kapta. Állítólag olyan teszteken, amiben csokoládékat kóstoltatnak vizsgálati személyekkel anélkül, hogy tudnák, milyet kóstolnak, a Tibi csoki bizonyult a legfinomabb csokoládénak. Ez az eredmény mégsem tükröződik a számokban. Nos, a reklámot nézve, ez teljesen érthető.
Az 1. helyezett, tehát a legrosszabb reklám a Nevető tehén. Mostanában ettől rosszabb reklámot nem is láttam. Nem értem a készítők szándékát. A fogyasztók megnyerésében csak a figyelemfelkeltésig jutottak el. De miután felfigyelt az ember a reklámra, már nyúl is a távirányító után, hogy elkapcsoljon.