Egy nem éppen friss reklámot választottam kezdésnek, de idén nyáron nálam egyértelműen ez volt az egyik kedvenc a magyar tévékben.
A filmben kapunk négy pasit meg egy gyereket, és kapásból vághatnánk is rá, hogy a nőknek szól a reklám, de hát autót hirdet… hogy is van ez? Érdemes elgondolkodni azon, hogy az autóreklámok vajon kiket céloznak. Különösen egy családi autó esetében, mint amilyen a Renault Scenic is.
A reklámban tehát megkapjuk a gondoskodó férfiakat, akik figyelnek a gyerkőcre, de azért mégiscsak férfiak ők, mert hát ugye. Az ötlet találó, szerintem mindannyian láttunk már férfiakat, akik hirtelen apává válva (még ha nem is történik az olyan hirtelen) elvesznek a pelenkák, cumisüvegek és sípoló játékok Bermuda-háromszögében. Számukra mindenképpen megnyugtató lehet a hír, hogy csak egy új autót kell venni ahhoz, hogy visszaszerezzék elveszettnek hitt férfiasságukat, és nem mellesleg, ezzel még a gondoskodó apa imidzsüket is erősíthetik. Tulajdonképpen a Renault a kispapaság által kiherélt férfiaknak adná vissza a töküket. Nemes küldetés.
Egyébként azt észrevettük, hogy anyuka éppen a barátnőkkel kávézott, mikor apuka lepasszolta neki a gyerkőcöt? Hány kisbabás anyuka adná oda mindenét egy barátnőkkel kávézós programért... Női reklám ez, de nagyon. Talán pont ezért tetszik.