2011.11.21.
07:00

Írta: Alice Page

Cigizel, buzievagy?

Most találtam rá a CDC (az USA ÁNTSZ-e) pár évvel ezelőtt készült kampányára amelyet a tinik dohányzástól való elriasztására készítettek. Nemes egyszerűséggel lebuzizták őket. Hatás elképesztő, mindenki elégedett. Na de hogyan válhatott ez minden idők egyetlen működő cigiellenes kampányává?

A mechanizmus egyáltalán nem bonyolult. Papolás helyett gondolkodj a célcsoport fejével! Az érzelmeikre akarsz hatni – és ezek a reklámok a kamaszok legnagyobb félelmére építenek – nevetségessé válni, elszigetelődni egy olyan világban, amelyben a klikkek működése az indiai kasztokét idézi. Ha egyszer kiközösítenek, neked lőttek. És úgy tűnik, az amerikai fiatalok jobban félnek attól, hogy melegnek nézik őket, mint hogy pl. rákosak lehetnek. Hoppá! Meg is van az utolsó lépés: egy stigmatizált csoport asszociálása a favorizált tevékenységgel – így lesz a cigizésből social suicide. Bumm. Jöhetnek a smároló fiúkák, a lányoknak pedig a leszbis plakátok. Meg a háborgó melegek.

Mint minden valamirevaló történet, ez is csavarral végződik. Talán néhányatoknak feltűnt már, hogy a spotok a The Onionról származó szatírák, nem valódiak (teljes videó itt). Azonban nem véletlen, hogy rengetegen bekajálták – zseniálisan rámutatnak ugyanis több létező problémára, amelyekkel nem csak az USA-nak kell(ene végre) szembenéznie.

Szólj hozzá!

Címkék: dohányzás cigi tini cdc the onion

A bejegyzés trackback címe:

https://admission.blog.hu/api/trackback/id/tr993398957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása