Mai posztom előtt végeztem egy kis felmérést azzal kapcsolatban, hogy kinek mi jut eszébe először a United Colors of Benetton névről. A következőket mondtátok: feketék, színek, Forma-1 Benetton csapat, élénk színek, cicik, mosolygó arcok, színes, sokféleség, emberek, színek, zöld pulcsi, tabuk megdöntése.
A Benetton csoport hosszú múltra tekint vissza, amely során mindvégig a színeken, a sokszínűségen volt a hangsúly, legyenek azok ruhák, kiegészítők vagy emberek. Ezt jól tükrözik a válaszaitok is: a színek kifejezésre asszociáltatok a legtöbben. Azonban nem csak a kollekcióikban jelenítik meg a színskála minden elemét: a marketingben is a sokszínűségen van a hangsúly. Nagyon merész módon reklámozzák márkájukat. Minden sztereotípiát fel akarnak számolni, amit nagyon jól párhuzamba lehet állítani a sok színnel. Gondolok itt például a feketékkel vagy a homoszexuálisokkal szembeni sztereotípiákra. De az őszi kampány (UNHATE) minden eddiginél messzebb ment: egyik plakátjukon maga XVI. Benedek pápa vált csókot Imam Ahmed Mohamed el-Tayebbal. És honnan tudom én mindezt? A híradóból! Ingyen reklám főműsoridőben a világ minden csatornájának híradójában. Egyszerűen zseniális!
Természetesen a Vatikán azonnal kifejezte tiltakozását a plakát ellen, amire válaszul a Benetton csoport elnézést kért az egyháztól, és beszedte a pápát ábrázoló plakátjait. :) Hogyhogy nem tudta mindezt előre a Benetton csoport? Dehogynem tudta! Itt van a kutya elásva…