Nem karácsonyi. Még csak nem is új. Az öcsémet kérdeztem, látott-e mostanában jó reklámot, bárhol. Erre kapásból mutatja az Audi-videót, még 2006-ból. Tökéletes lesz, gondoltam, autósat én még úgysem hoztam sosem.
A szpot minimálstílusú, félperces. A különböző nagy gyárakról elterjedt – és nagy részben általuk fenntartott – sztereotípiákra épít. Mit keresünk egy autóban? Ha a külsőségek fontosak, Alfa Romeo-t válasszunk, ha a kényelem, akkor Mercedest, ha a biztonság, akkor természetesen a Volvo az igazi, ha pedig a sportosság, akkor a BMW… De mi van, akkor, ha mindezt egyetlen autóban szeretnénk megkapni? Akkor fentebb emeljük a tekintetünket, és a négy karika megadja a választ… Egyszerű, de nagyszerű, mondhatnánk. Az Audi nem támadta a többi gyárat, mindössze azt üzente, hogy az általuk egyenként oly nagyra becsült tulajdonságok egyesítésével egy mindenki számára sokat adó márka. A gyár egyébként később sem riadt vissza az összehasonlítós reklámoktól.
Azért is örültem különösen ennek a kis szösszenetnek, mert ékes bizonyítéka annak, hogy a kreativitás még mindig sokat adhat ennek a szakmának – még akkor is, ha legtöbb esetben a büdzsé dönt a reklámok minőségéről...