A 2012-es év első reklámja nálunk még a múltból származik, mégpedig a Kreatív listájáról, 2011 legjobb reklámjai közül. Nem is olyan régen írtam már hitelekről, és most is csak nagyon hasonló gondolatok jutnak eszembe, mint anno a Cofidis reklámok esetén.
Egyrészt ugye a gazdasági helyzet lényegében ugyanaz, valószínűleg továbbra sem lehet álommeló a hitelek értékesítése - hát még vonzóvá tétele. Nehéz lehet manapság meggyőzni az embereket arról, hogy a hitel valójában számtalan lehetőség forrása, és nem egy sírig tartó vasgolyó az ember bokáján. De ha már muszáj, akkor szembe kell néznie a hiteligénylőnek egy elég kínos procedúrával, ami odáig vezet, hogy talán megkapja a pénzt. És ez az a része a dolognak, amit nagyon hatásosan mutat be a CreditHill reklámja. Mert a nagy többség tényleg azt hiszi, hogy beadja az igényléshez szükséges papírjait, és majd megkapja a pénzét.
De a valóságban ez nyilván sosem zajlik így. Mindig van valami, ami előre nem volt látható, valami mindig kimarad, elfelejtődik, elsikkad, és innentől kezdve lesz rémálom a hitelfelvétel. Az tetszik a CreditHill megoldásában, hogy konkrétan rávilágít a problémára, amire a megoldást kínálja, még akkor is, ha esetleg eddig nem is tudott a buktatókról a kedves leendő ügyfél. Rámutat, hogy mi mindenen lehet elcsúszni, és elmondja, hogyan tud ő segíteni, nem csak az unalomig ismert frázisokat puffogtatja a megbízhatóságról, a garanciáról és a kényelemről. Szerintem ez egy nagyon életképes megoldás, és egyértelműen ott a helye a Kreatív listáján.