A minap szúrt szemet nekem ez a Heineken reklám, amit már nem tudok szó nélkül hagyni. A Heineken mind eddig olyan reklámokat csinált, amiről beszéltek az emberek. Egymásnak küldözgettük a videokat, hogy 'ezt láttad már, nagyon jó'? És ez nem kis siker. A Heineken hazánkban is nagy márkává nőtte ki magát a marketingje által. Azonban tavaly új kampány jött ki, mindenben más, mint az eddig megszokott. Ez persze önmagában nem lenne rossz.
Az új reklámfilmek először a hosszúságukkal tűntek ki a többi tévéreklám közül. Hosszabb, mint a megszokott fél perces szösszenet. Az eredeti reklámfilmek másfél percesek, hozzánk olyan egy perces vágott verzió került a reklámszünetbe. Másodszor, nincs benne szöveg, csak zene. A zene sem mindennapi, de szerethető. Harmadszor, az egész reklám különös események láncolatából áll, nekem olyan érzésem van tőle, mintha Aliz Csodaországába csöppentem volna.
Nos, nem értem. A reklám nem szól a sörről. Hogy akarja nekem átadni, hogy ha én Heinekent iszok, az nekem jó? Miért válasszam én a Heinekent a rengeteg féle sör közül ezek alapján? Csak arra tudok gondolni, hogy a Heineken megengedheti magának, hogy ún. imázs hirdetést készítsen ezekben a nehéz időkben is. Vagyis az ismételt vásárlást igyekszik erősíteni, illetve az emlékezet fenntartása a cél. Azokra a fogyasztókra épít, akik hűek a márkához. Ettől azonban még mindig furcsának tűnik nekem ez a reklámkampány.
Kíváncsi vagyok, hogy Nektek mi a véleményetek róla?