Az év végére a 2012-re tervezett legnagyobb durranást hagytuk. Nem más ez, mint Geszti Péter legújabb játszótere, az Okego kampánya, melyet a Grando online plázának terveztek. Az Okego profiljába mémek futószalagon történő gyártása szerepel (aki nem tudja, mi az a mém, itt van egy wiki-s definíció angolul), mivel ezek mostanában úgy mennek a nép körében, mint búcsúban a faszárú kakasos nyalóka – akkor is rád ragad, ha nem akarod. Valaki felkap egy témát, megosztja másokkal, akik továbbgondolják és terjesztik azt, míg végül valami olyasmi jön létre, amely szinte bármely baráti összejövetelen egy jót nevetős beszélgetés elindítója lehet. Példaképp álljon itt a Bajuszos Bácsi esete, akit a BKV állított szolgálatba pár éve, majd bocsátott el nemrégiben, nem kevés rajongó érzelmeit felborzolva. A szomorú eseményt megszámlálhatatlan képi anyag, és videó is megörökíti.
Gondoltak Gesztiék is egyet: miért nem tenyésztünk mémeket, hátha azok is olyan karriert futnak be, mint vadon élő társaik. Ne is húzzuk tovább a szót, mutatom a kazánost:
A spontaneitás-faktort teljes mértékben nélkülöző, viszont a mémek sok tulajdonságát hordozó szpotokban (van több is, igen) van egy nevetségesen kinéző és viselkedő pasi, aki egy fehér nyilacskával a kezén hadonászik különböző eladnivalók irányába. Kár, hogy a legjobb mémek nem feltétlen készültek nevetségesnek, csak a hozzájuk tapadó plusz jelentéstartalom miatt lettek azzá. Mindenesetre a készítők tutira mentek, és nyelvi mémet is létre kívántak hozni: a „vaterázni”, szintén internetes használatból származó főnévi igenév mellett felvennék a szótárba a „grandózni” kifejezést is. Bár már a karácsonyi vásárlási hullámot is szerették volna alaposan meglovagolni, a dolog igencsak friss, egyelőre nem láttam visszaköszönni a köznyelvben. Végleges eredményhirdetés pár hónap múlva. Én nem sok esélyt adok nekik, ti?