2011.12.11.
10:30

Írta: Alice Page

Variációk egy témára

A kokakóla legendás karácsonyi megmozdulásai mellett a telefonszolgáltatók is általában a „karácsony-vásár/utcabál-tömeg/család-együtt”-klisékörre építenek téli kampányaikban. Nem tér el ettől idén a hazai témobil sem: embereink az adventi vásárban vadul rázzák az okostelefont, zenés flessmob jelleggel, és közben látványosan élnek át együtt különböző felejthetetlen élményeket. Nem sokban más az általam választott, és itthon talán kevéssé ismert O2 reklámja sem, azonban itt az utolsó képkockáig nem is tudjuk, hogy milyen szolgáltatásról van szó. Mindenki együtt azzal, akit szeret, vagy éppen odafelé, nagy ölelések, szerelmesek levitálnak, naná. Hiszen a karácsony már csak ilyen érzelgős időszak. Ehhez igényes, szép melódiák de ez sem újdonság igazán. A szpot alatt csak azt látjuk, hogy a szereplők mellett a hóban egy láthatatlan valaki is lábnyomokat hagy, nem is beszélve a semmiből maguktól megjelenő angyalkákról. Tudjuk tehát, hogy alakul az ünnep, alakul a hangulat, de motoz a kérdés: ki az, aki mindig velünk van, és része ennek a dolognak, szinte észrevétlenül? Az utolsó kocka megadja a választ: otú, az Egyesült Királyság legnagyobb mobil és internet szolgáltatója. Feszültség, már ha volt, feloldva, lehet a zsebhez nyúlni, hogy nééé tényleg, itt van. Mi az, ami viszont jól példázza a presztízsbeli különbséget a témobil és az otú között? Hát az, hogy a magyar narrátornak emellé a spot mellé még oda kell darálnia, hogy mit mennyiért nyújt a médiamániaikszell, az otú viszont nagylelkűen csak a karácsony=szeretet képletet vázolja egy mondatban, majd odateszi mellé a logót, meg azt, hogy otú. Na igen, de akkor már a fejünkben karácsony=szeretet=otú, ami máris nem mindegy. Az aktuális ajánlatot felesleges és ünneprontó lenne itt részletezni, a szerető közönség arról más felületeken értesül.

Ami a reklámból az emberekben megmarad, az kerek egypercnyi pozitív érzület. A legnagyobbak pedig felismerik, hogy nem az számít, hány másodpercig látod a magentát a reklámban, hanem hogy milyen érzésekkel hagyod ott a kedves vásárlókat. Otú nyert.

Szólj hozzá!

Címkék: Coca Cola T-Mobile O2

A bejegyzés trackback címe:

https://admission.blog.hu/api/trackback/id/tr723454844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása