Ezekben a napokban természetesen a Super Bowl lázában ég a teljes reklámvilág, mindenki kíváncsi rá, milyen filmekkel készülnek a márkák, és mindenkinek van véleménye a már napvilágot látott szpotokról. Viszont a hirdetőknek csak egy egészen kis részét érinti ez a felhajtás, nincs mindenkinek 26 millió forintja egy akár 3 perces reklám minden egyes másodpercére. Vannak más módjai is a figyelem felkeltésének, én a következő példákat egy csoportba sorolnám: minél undorítóbb, annál jobb.
Gombák, nyelvek, baktériumok, csirkeszerű szemek, kell ennél több? Ezek a reklámok nyilvánvalóan érzelmi hatást akarnak kiváltani, és szerintem sikerrel is járnak. A Domestos egész sorozatot épített az undok kis bacikra, és szó szerint fellélegzem, amikor végre eltűnnek a képernyőről a rusnyaságok, és elmossa őket a friss, fehér, tisztítószeres víz. Feldúlt világomban újra helyreáll az egyensúly. Zseniális, nem? Okozzunk diszkomfortot, és ügyeljünk arra, hogy a feloldás mindenképpen a termékünkhöz kapcsolódjon.
Ásóka esete nagyon hasonló, amikor felhajtja azt a körmöt, automatikusan magam alá húzom a lábamat, hogy még véletlenül se én legyek az, és alig várom, hogy valami csodaszer eltüntesse a kis barátaival együtt.
A Coke Zero egy kicsit más analógia, ott egyedül a humor számítana, és terv szerint nem akarna rád ijeszteni, de attól még szerintem esélyesként indulhatna a legundorítóbb reklámok versenyén.
Van valami, amit kihagytunk? Milyen mutáns ocsmányságok csúfítják még a reklámszüneteket?