2012.03.05.
07:00

Írta: fuszulykavirág

Katasztrófa-elhárítás E.ON módra

 

Ha valamiért elviselni sem tudok egy reklámot, vagy éppen megtetszik egy másik, mindig próbálom szem előtt tartani, hogy vajon célcsoport vagyok-e? Mert ha nem, akkor halálosan mindegy, hogy tetszik-e vagy sem, utálhatom nyugodtan, a legkevésbé sem fogja ez meghatni a reklámozót. Ha viszont én vagyok a célcsoport, akkor mindig kétségek gyötörnek, hogy vajon csak azért tetszik annyira az adott reklám, mert eltaláltak, és beleillek a sémába én is? Éppen ugyanolyan vagyok, mint a többi nagyvárosi, huszonéves, iskolázott, egyedülálló nő? Nem szoktam jól érezni magam az ilyen gondolatdömpingek végén. 

De mi történik, ha még a célcsoportot is nehéz belőni? Karácsonykor írtam egy ízig-vérig pasi reklámról, azért az nem lehetett nagy kihívás. Viszont mi a helyzet egy áramszolgáltatóval? Ki az ügyfél? Bárki? És Bárkit hogy szólítsuk meg? Valami univerzális kell, valami mélyen emberi, amihez mindenki tud kötődni.

Az E.ON filmje a profizmusról szól, a szakértelemről, a szervezettségről, a teljesítményről. A társadalom, amiben élünk, pedig értékeli a teljesítményt. Elvárja, díjazza (még akkor is így van, ha néha erről más a személyes benyomásunk). Van benne veszély, amit teljes nyugalommal pillanatok alatt elhárítanak a képzett és rutinos szakemberek, vannak benne felelősségteljes vezetők, szakszavak, és szigorúan villogó pöttyök a falon. Én pedig tátott szájjal bámulom a csodát, hogy elromlik, és megszerelik, és újra kigyulladnak a meleg fények a lakásokban.  

Ez a reklám nem a bennem élő nőhöz, vagy a bennem élő nagyvárosihoz szól, hanem a bennem élő emberhez. Minden emberhez. Bárkihez. 

8 komment

Címkék: áram e.on

A bejegyzés trackback címe:

https://admission.blog.hu/api/trackback/id/tr584289182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

asimlis 2012.03.05. 16:36:18

Nekem nagyon úgy tűnik, mintha "éles" helyzetben vették volna föl vagy nagyon jó a trükkösük és nagyon ügyes volt a casting.

Il Gatto Nero 2012.03.05. 16:43:30

Már tavaly is ment és akkor is feltűnt, hogy nem olyan csillivilli reklámszagú, hanem tényleg olyan, mintha ott lenne.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2012.03.05. 18:50:47

nekem "csak" annyi a bajom vele, mint általában a multicégek reklámjaival, mármint hogy a reklámok szerint ezek a cégek gyorsak, udvariasak és egyetlen céljuk, hogy hibátlan és jó szolgáltatást nyújtsanak a vevőnek.

aztán kapcsolatba kerülsz velük az életben, és úgy kezelnek, mintha a macska most hozott volna be a kertből, egy lapos kő alól.

csókoltatom őket...

mixergera 2012.03.06. 09:17:51

elég jó reklám, különösen van szépen megoldva

mixergera 2012.03.06. 09:18:31

*az eleje - ez kimaradt

Sarkvideken · http://sarkvideken.blog.hu/ 2012.03.09. 10:30:17

az jut eszembe, hogy egyszer én is voltam "karbantartó szuperhős" egy PR anyagban. beöltöztem a védőfelszerelésbe, alpincuccba stb. és úgy tettem, mintha dolgoznék :)
a társadalom meg elvárja de nem díjazza a teljesítményt. ezért nem is értem a reklámot. a népeket nem érdekli az izzadtságszag meg egyáltalán semmi ami a villanykapcsoló, vagy a konnektor túloldalán van.

Babette · http://admission.blog.hu 2012.03.09. 12:56:35

@Sarkvideken: szerintem érdekli... nem erre épít egy rakás film (pl. akciófilmek, katasztrófafilmek), hogy ott van a hős, aki rohadt sok melóval és izzadtsággal megmenti a világot/csecsemőt/kiskutyát, hogy utána a néző könnyes szemmel tapsolva éljenezhessen?

Ingénue 2012.03.12. 12:59:39

Szerintem jó az, ha az emberek benézhetnek a színfalak mögé, és rájönnek, hogy az áram nem a konnektorból jön, és nem kevés izzadságcsepp kell ahhoz, hogy akkor kapcsolhassuk fel a lámpát, amikor csak szeretnénk.
süti beállítások módosítása