Körülbelül annyira nehéz erről a reklámról bármit is írni, mint egy írószergyártó cégnek reklámot készíteni. Egyszerűen azért, mert mindkét esetben felmerül a kérdés, hogy van-e rá szükség egyáltalán. A Faber-Castell világszerte elismert márka, idén 250 éves jubileumát ünnepli. Termékeiket az egész világon használják a hétköznapokban és a profi művészetben egyaránt. Ezen az imázson majdhogy nem már csak rontani lehet, az elvárások magasak.
Az eredmény pedig egy egyszerűségében tökéletes koncepció. Akik olvasták korábbi posztjaimat, emlékezhetnek a rögeszmémre: az egyszerűség nem kell, hogy igénytelenséggel párosuljon. Itt egy újabb bizonyíték. Végre nincs szükség magyarázatra, minden egyben van. Egy ember - aki azért nem mellesleg egy ismert művész, Chan Hwee Chong - és egy toll. Kifejezi a nagy múlthoz társuló konzervativizmust és a modern design melletti elköteleződést is egyben, valamint a márka alázatos hozzáállását a hétköznapi és a prémium igények kielégítését illetően – egyetlen szó nélkül.
Az üzenet mégis egyértelmű: az általuk gyártott írószerek, rajzeszközök valójában az önkifejezés eszközei. Elég egy unalmas tanóra vagy előadás, a művészetnek csak a fantázia szab határt. De akkor már nem mindegy, hogy milyen tollról vagy ceruzáról van szó? Megfelelhet a sarki boltban vásárolt íróeszköz is. A reklám valódi nagy dobása csak itt következik: elhisszük, hogy igazán vagány dolgokat Faber-Castell-lel alkothatunk. Mert ők mutattak ilyet először igényesen.