A mai posztom témája kicsit kapcsolódik egy korábbi poszthoz. A minap láttam először ezt a reklámot, és hogy úgy mondjam, nagyon megfogott. Elgondolkodtatott. Először azon törpöltem, hogy vajon miért készítenek idióta és undorító reklámokat a gyógyszerekhez. Aztán azon, hogy én hogyan reklámoznék egy székrekedésre vagy prosztata gondokra való gyógyszert.
Számos reklámot tudnék felsorakoztatni az idióta és undorító jelzők mögé. Az idiótaság valószínűleg abból fakad, hogy szeretnék viccesen bemutatni a problémát a reklámban. Ami bennem ellentmondásos érzéseket kelt, hiszen egy egészségügyi problémát nem lehet elviccelni, bármi is az. De az is érthető, hogy ezzel szeretnék közelebb hozni az embereket a reklámhoz, a humor nagyon jó kapocs. Talán könnyebb a gyógyszertárban is kikérni a Prostenalt egy ilyen reklámmal a hátunk mögött, mint egy Ásókával bemutatott készítményt. Az undorítóság valószínűleg onnan ered, hogy sokáig gondolták azt, hogy a száraz tények bemutatása, az elrettentés, a fogyasztóra való ijesztés eredményesebb a fogyasztó meggyőzésében. Ma már tudjuk, hogy nem az, sőt, fordítva sül el.
Nem egyszerű gyógyszereket reklámozni, főleg olyanokat nem, amik nem a kisbabák popsijának egészségének megőrzésére vonatkoznak. Minden elismerésem a gyógyszer reklámok készítőié. De még néhány kreatív nem ártana a csapatokba...