Pár évvel ezelőtt az egyik nyár hirtelen nagy divatja lett az ízesített sör. Először csak egy márkától, aztán hirtelen mindenki előállt vele, és a bodza, meggy, grapefruit ízű sörök sorában már kommersznek tűnik a citromos. Nem ok nélkül lett nagyon trendi ízesített sört inni. A nyári nagy melegben senki nem akarja magát kiütni a magas alkoholtartalommal, de a jó hideg sör gondolata már önmagában frissítő.
A cider meg valami nagyon hasonló történet újabban. Mert egyrészt halálosan trendi, másrészt szerintem tipikusan nyári ital, habár alkoholtartalom tekintetében azért a ciderek jórésze gond nélkül felveszi a versenyt a klasszikus sörökkel. Definíció szerint a cider szénsavas almabor, Nyugat-Európában lényegesen nagyobb hagyományokkal, mint nálunk.
Szóval a cider trendi, de főleg a nők körében. Lássuk be, nem egy kifejezetten férfias ital. Egy pasi ismerősöm legutóbb úgy számolt be az egyik estéjéről, hogy előtört a női énje, mert cidert ivott. És bár létezik ilyen vélekedés, ettől függetlenül a Strongbow reklámja nem akar az italból egy Cosmo-koktél jellegű női vackot csinálni, szerencsére. Ehhez azért az is nagyban hozzájárul, hogy a Strongbow az erősebb ciderek közül való, alkoholtartalmát tekintve egyenértékű egy hagyományos sörrel.
Helyette van a reklámban tikkasztó sivatag, izmos testű íjászok, és kőfallal védett aprócska oázis: egy almáskert. Az ostrom látványos, almák esnek áldozatul a támadóknak, és robbannak millió darabra minden lehetséges módon. Erre a jól végzett munkára én is koccintanék egy Stronbow Golddal. Cheers!